Strona

czwartek, 24 września 2015

Forrest omelette - szpinak na słodko!

Cześć wszystkim :)
Dosyć długo nic tutaj nie pisałam ze względu na ciągły brak czasu, czasami mam ochotę po prostu położyć się do łóżka i wylegiwać się cały dzień! Jednak zawsze jest tak, że gdy mam wolną chwilę, to najzwyczajniej szkoda mi dnia na leniuchowanie i zawsze staram się coś robić. Tak samo ze wstawaniem - w wolny dzień nie mogłabym spać do południa! Dziś do pracy szłam na godzinę 10, więc rano stworzyłam omlet a'la zielony mech :) Jestem absolutnie za jeśli chodzi o wykorzystywanie warzyw w tworzeniu słodkich rzeczy! Próbujcie i dajcie znać czy posmakowało wam tak jak mnie :)

Forrest omelette

Składniki:
- 6 kostek szpinaku rozdrobnionego w brykiecie (rozmrożony)
- 3 białka, 2 żółtka
- 1 duży banan
- 3 łyżki mąki pszennej razowej
- ksylitol
- soda oczyszczona

Wykonanie:
1. Szpinak dokładnie odsączyć z wody.
2. Do jednej miski wbić białka, do drugiej żółtka.
3. Do miski, w której są żółtka wsypać łyżeczkę ksylitolu, mąkę i dodać banana rozgniecionego wcześniej widelcem.
4. Wszystko razem zmiksować, a białka ubić na sztywną pianę ze szczyptą sody oczyszczonej.
5. Połączyć białka z resztą za pomocą drewnianej łyżki i dodać jeszcze odrobinę sody. 
6. Natłuścić patelnię teflonową, wlać masę i smażyć 10min na małym ogniu pod przykryciem i do 5 min z drugiej strony już bez przykrycia :)

U mnie z jednymi z ostatnich w tym roku malinami i jogurtem brzoskwiniowym :)
Do usłyszenia :)

2 komentarze :

  1. Piękne zdjęcia! :) zapraszam do mnie chocolatemuffinx.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O matko! Tego szukałam. Jadłam raz takie szpinakowe babeczki na słodko. Były obłędne. Miałam poszukać przepisu, ale zapomniałam. I nagle trafiam tu. Wybróbuję koniecznie!

    OdpowiedzUsuń