Strona

środa, 18 maja 2016

Mealprep - new healthy fastfood

Hej ludziska!
Dziś trochę o przygotowywaniu pudełkowych posiłków czyli coś w stylu jak być fit i nie zwariować :) niektórzy mogą zapytać po co tak kombinować? Odpowiedź jest prosta - znaczna część sukcesu w drodze do wymarzonej sylwetki to dieta. Sama aktywność fizyczna też może pomóc, ale to w połączeniu z dobrze zbilansowaną dietą jesteśmy w stanie bardzo dużo osiągnąć. Ekspertem żywieniowym ani dietetykiem nie jestem, do wszystkiego powoli dochodzę sama i chcę podzielić się z Wami prostymi, podstawowymi informacjami. 




Wybór należy do nas, gdy mamy przy sobie pudełko z przygotowanym przez siebie posiłkiem możemy:
✔️wiedzieć co dokładnie jemy bo sami wszystko przygotowujemy i dowolnie wybieramy to na co mamy ochotę
✔️ wliczyć poszczególne składniki w nasze makro (jeśli takowe mamy ustalone)
✔️ jeść o regularnych porach gdziekolwiek jesteśmy czy to praca, szkoła, zakupy w galerii czy wyjazd 
✔️ ograniczyć podjadanie między posiłkami i chęć na jedzenie typu fast-food, instant czy popularne "kanapki" ( do kanapek nic nie mam, ale jedzenie ich 3-4 razy dziennie nie jest dobrą opcją)
 ✔️przygotowywać posiłki na kilka dni co pozwala oszczędzić zużycie prądu, gazu, wody (przydatne dla studentów ;))

Poniżej kilka wskazówek, które praktykuję :)


Dostosuj dietę do trybu życia
Przede wszystkim jeśli chcemy przygotowywać wcześniej posiłki musimy dostosować je pod swój codzienny tryb i potrzeby :) więc bierzemy tutaj pod uwagę:
✔️które posiłki jemy w domu, a które poza domem
✔️liczbę posiłków (u mnie posiłków jest 5, ale jeśli ktoś jest niejadkiem - 4 też będzie wporządku)
✔️godziny, w których spożywamy posiłki (przerwy między nimi wynoszą u mnie 3-4h)
✔️zasoby finansowe (czyli na które produkty możemy sobie pozwolić na codzień, a które wprowadzić co jakiś czas)

Pomocniki, czyli czego potrzebujemy by perfekcyjnie rozplanować posiłki
✔️Pojemniki
Tu chyba nie muszę się za bardzo rozpisywać. Ważne by były dobrej jakości, szczelne, odporne na wysokie i niskie temperatury aby można było używać ich też w kuchence mikrofalowej czy zamrażarce :)
✔️Waga kuchenna
Dzięki temu urządzeniu możemy ważyć poszczególne składniki naszych posiłków, podzielić żywność na porcje (np. w przypadku mięsa gdy chcemy je mrozić), obliczyć ile dostarczamy wartości odżywczych (kalorii z białka, tłuszczy, węglowodanów). Myślałam, że poradzę sobie bez wagi, nie jest to jednak duży wydatek a ogromnie ułatwia życie :)
Uwaga, wszystkie produkty ważymy przed obróbką termiczną czy też przed odsączaniem z soku/wody !


✔️Aplikacja na telefon
Tu polecić Wam mogę tę, której sama używam czyli Fitatu. Jeśli liczycie kalorie, macie ustalone zapotrzebowanie to taka aplikacja świetnie się sprawdza. Jest łatwa w obsłudze, ma w swojej bazie szeroki zakres produktów, można też wprowadzać  poszczególne produkty i posiłki samemu :) 
Nowa aktualizacja aplikacji pozwala na zanotowanie dziennej aktywności!


Konkrety - produkty i planowanie
Aby było prościej powiem Wam jak to wygląda na moim przykładzie.
Tak jak wspominałam wcześniej w moim jadłospisie jest pięć posiłków i nie nazywam ich śniadaniem, obiadem kolacją, bo nie zawsze obiad przypomina obiad a kolacja kolację :) po prostu - posiłek 1,2,3 i tak dalej. Nie będę tu rozpisywać jak rozkładam białka, węglowodany i tłuszcze bo to zależy od dnia :) wypiszę Wam produkty, których używam aby stworzyć pudełkowe posiłki:

Produkty, w które zaopatruję się w sklepie spożywczym stacjonarnie:
owoce (awokado, banan, cytrusy, truskawki, borówki, kiwi, granat, ananas, melon, gruszki, jabłka, śliwki i inne, które można zdobyć zależnie od okresu występowania) 
✔️owoce suszone (żurawina, rodzynki, śliwki, morele)
✔️warzywa świeże (brokuły, kalafior, cebula, czosnek, pomidory, ogórki gruntowe i kiszone, kapusta pekińska i kiszona, sałata lodowa, pieczarki, cukinia, marchew, bataty, rzodkiewka, mix sałat, bakłażan, papryka, ziemniaki, szpinak, buraki)
warzywa konserwowe (fasola czerwona, groszek, czasami groszek z marchewką, oliwki)
✔️warzywa mrożone (szpinak, włoszczyzna czyli mix warzyw pociętych w paski, sporadycznie mieszanka warzyw na patelnię)
✔️mięso (indyk, kurczak, wołowina, mielone lub nie)
ryby (makrela, tuńczyk, łosoś)
✔️orzechy (nerkowce, laskowe, włoskie, migdały)
✔️inne: twarożek grani, mleko roślinne (migdałowe, kokosowe), rzadziej krowie (zazwyczaj 1,5%), mleczko kokosowe, serek wiejski, jogurt naturalny, kakao, cynamon, oliwa z oliwek, olej lniany, mąka migdałowa, makaron żytni i pełnoziarnisty)
✔️przyprawy i zioła (bazylia, oregano, papryka mielona, pieprz ziołowy, majeranek, kurkuma)

Produkty, w które zaopatruję się online na stronie www.purerein.pl :










Oprócz tego sporadycznie używam też innych produktów ale tych w/w najczęściej :)

Planowanie posiłków
Obecny tryb życia wymaga ode mnie spożycia dwóch posiłków poza domem czyli posiłku nr 2 i 3. W moim przypadku jest to posiłek białkowo-tłuszczowy i posiłek pełnowartościowy z naciskiem na białko i węglowodany (kiedyś wytłumaczę czemu tak a nie inaczej ale teraz nie o tym :))
Dlatego najczęściej w tych dwóch posiłkach wybieram coś szybkiego bo przeważnie nie mam zbyt wiele czasu na przygotowanie. Poniżej kilka przykładów:
 



Wszystkie produkty możemy odpowiednio zamieniać tak aby nie było monotonii korzystając chociażby z powyższej rozpiski produktów. 
Czyli np. 
✔️poniedziałek indyk, wtorek kurczak, środa wołowina, czwartek łosoś - lub mieszać (ryba mięso, indyk kurczak, kurczak wołowina itd.)
✔️poniedziałek ryż, wtorek kasza, środa makaron, czwartek tortilla z mąki itd.)
✔️do tego ogromny wybór warzyw i np. awokado, tu już totalnie można kombinować 😉)
✔️dodatkowe źródło tłuszczy (orzechy, masło z orzechów, oliwa z oliwek, olej kokosowy, olej lniany)
Te i inne super masła kupicie na stronie Primaviki ! Małe poręczne słoiczki można zabrać ze sobą do torby :)

Co do picia?

U mnie króluje oczywiście woda :) oprócz tego przed treningiem stawiam na zazwyczaj na zieloną kawę, rano kawa zbożowa lub herbatki Hello Slim :) taką torebeczkę także można zabrać ze sobą :) dzięki tej herbatce - serio - przerwy między moimi posiłkami mogą być nawet o godzinę dłuższe :)

Słodki ratunek
Jeśli macie słabość do słodyczy jak ja - i z tym można sobie spokojnie poradzić z pomocą magicznych produktów!

1. Odżywka białkowa - oprócz swojej oczywistej roli jaką spełnia, dzięki temu, że jest słodka dodając ją do naszych posiłków możemy stworzyć nie lada pyszne słodkości ! :)
2. Erytrol - słodzik naturalnego pochodzenia, który posiada znikomą ilość kalorii równą praktycznie zeru.
3. Produkty Walden Farms - tu nie należy przesadzać z ilością ale też nie raz ratują z opresji :) możecie przeczytać moją recenzję tutaj.

I moja nowa miłość.. batony proteinowe Quest Nutrition!



Sięgam po nie w dniu kiedy na prawdę mam ochotę na konkretną słodycz lub zabieram na wyjazd by nie dać się nieoczekiwanym pokusom :) Smakowo, sztos, sztos, sztos! :)
Wszystkie smaki możecie sprawdzić na stronie www.questnutrition.com


To jużwszystko! Gdy taka organizacja wejdzie nam to w nawyk, będziemy uwijać się raz, dwa i łatwiej osiągniemy nasz cel! :)

9 komentarzy :

  1. Fajnie napisane dla "nowych" :) Ja już trochę mam doświadczenia i jadę na podobnym schemacie, ale artykuł bardzo pomocny mimo tego :P
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak miało być 😘 Każdy może coś zmienić w swoim życiu dlatego warto pokazać jakie to proste :)

      Usuń
  2. Banana ważysz ze skórką, a jabłka z pestkami ? ;) Gdzie kupiłaś wagę? Polecasz? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serio? 😁 Wagę kupiłam w Media Expert o ile dobrze pamiętam :) polecam, zapłaciłam grosze a ma podstawowe funkcje i tarowanie, spisuje się :)

      Usuń
  3. Ciekawy post, kilka produktów z twojej listy muszę przetestować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę przetestować markę Purerein, bo już któryś raz ją widzę :) Ostatnio też przerzuciłam się na zdrowsze jedzenie. Mam nadzieję, że na stałe :P

    OdpowiedzUsuń
  5. palce lizać wygląda bardzo smakowicie :D
    Pozdrawiam,
    muuooaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Swietny blog! duzo przydatnych informacji:)

    Zapraszam do siebie+ obserwuje
    typical-teengirl.blogspot.com
    oddaje obserwacje:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale pysznie to wszystko wygląda :) :)
    http://mylifeiswonderful9.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń